Spedycja i transport międzynarodowy to branże, które mimo trwającej pandemii, dobrze się rozwijają. Ruch widoczny w eksporcie, silna branża TSL, branża e-commerce i coraz większy popyt konsumpcyjny to czynniki odbudowujące polską gospodarkę.
Czas wyzwań, czas rozwoju
Wiele branż boryka się obecnie ze skutkami koronawirusa, wiele z nich opracowuje i wdraża nowe rozwiązania, które pozwolą działać dalej, a nawet rozwijać się mimo trudnego czasu. Nie zabrakło utrudnień – zapewnienie ciągłości łańcuchów dostaw wymagało monitorowania cały czas sytuacji pandemicznej w wielu krajach, szybkiego reagowania i podejmowania niezbędnych środków ostrożności, a także nieustannego śledzenia przesyłek i szybkiego reagowania na ew. spowolnienia i problemy.
Wiele firm (np Maripol) zapewnia też indywidualne podejście do klienta, poszerza zakres usług – jak kompleksowa obsługa zleceń na terenie całej Unii Europejskiej, a także wybranych krajów spoza niej, odświeżenie floty, zatrudnienie kadry z wieloletnim cennym doświadczeniem, współpracuje z partnerami dla obustronnych korzyści, ale także wdraża nowoczesne rozwiązania usprawniające codzienne funkcjonowanie i organizowanie transportu towarów.
Jak branża TSL radzi sobie z wyzwaniami podczas pandemii?
Branża transportowo-logistyczna nie poddawała się w pandemii. Spedycja, logistyka i transport międzynarodowy obroniły się i odzyskują dynamikę. Czas covida to czas wyzwań dla sektora logistycznego i transportowego, ale też znacznie przyczynił się do ich rozwoju.
Digitalizacja i nowoczesne rozwiązania
Wiele firm musiało zmienić swoje działania, przestać bać się innowacyjnego podejścia i postawić na digitalizację. W porę postawiły na optymalizację i znalazły nowe rozwiązania usprawniające ich działalność, by zagwarantować klientom bezpieczeństwo i pełny profesjonalizm.
W firmach transportowych zwiększyło się zatrudnienie o około 30 proc., co oznacza, że tej gałęzi gospodarki nie tylko udało się przetrwać, ale też dynamicznie rozwinąć. Logistyka, magazynowanie i transport to branże, dla których pandemia była niemal motorem wzrostu i rozwoju. Stopień, w jakim pandemia odbiła się na działaniach i kondycji danej firmy, zależy w dużym stopniu też od jej specjalizacji. Zakupy online są już standardem, a wiele firm w porę dostrzegło konieczność digitalizacji w branży logistycznej i rozbudowało swoje systemy zleceń online. E-commerce szybko przyzwyczaił klientów do automatycznej obsługi i realizacji ich zleceń.
KwKa